Contentmarketing- en mediastrateeg met ruime ervaring in het commerciële entertainment- en branded contentdomein.
Achtergrond
Al sinds zeer jonge leeftijd heb ik een voorliefde voor media en ben ik nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden om mensen te bereiken. Als radiomaker deed ik ervaring op met mediaproductie en tijdens mijn studie Communicatiewetenschappen legde ik de basis voor een analytische blik op communicatie en media.
Mijn mediaplanningsvaardigheden en mediastrategisch inzicht deed ik op bij twee mediabureaus als mediaplanner. Op die basis bouwde ik vervolgens mijn rol bij Qmusic als contentmarketeer; met het veranderende mediagedrag in het achterhoofd werkte ik mee aan de digitalisering van marketingcampagnes, de ontwikkeling van digitale contentproducten en het bouwen van 360-graden formats en concepten. Bij Qmusic mocht ik het ‘contentdenken’ aanvoeren binnen een mediabedrijf met een lineaire focus.
Op basis van deze ervaring werd ik door Fremantle en RTL gevraagd om het contentplatform ‘RTL Boulevard’ op te zetten; ik schreef de contentformule en -strategie voor de digitale kanalen, richtte een redactieteam in en gaf leiding aan de ontwikkeling en dagelijkse productie. Bij RTL combineerde ik mediastrategie met opgedane ervaring in contentproducties, om hiermee impact te creëren met branded content-campagnes.
Profiel
Ik ben een zelfstandige en gedegen contentmarketeer en mediastrateeg en op mijn best op het snijvlak van innovatie, creatie, marketing en commercie. Een professional die ideeën in kaders kan gieten en er verkoopbare én maakbare (online) content van kan maken. Het liefst opererend tussen inhoud en commercie in; iemand die als facilitator het beste uit beide werelden kan samenbrengen.
Dit doe ik met een intrinsieke drive voor groei en verbetering; altijd vanuit de wens voor het best mogelijke eindresultaat en duurzame samenwerkingen. Een omgeving met een informele sfeer en open structuur, waarin mensen voor een tien gaan, plezier in het werk hebben en elkaar wat gunnen, werken voor mij het allerbest. Een rol in een omgeving waar er wordt geloofd in de urgentie en kracht van digitale media.
Omdat ik ervaring heb opgedaan binnen mediabureau, merk- en exploitantenzijde, ben ik allround en spreek ik de taal van traditionele en nieuwe media. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat innovatie geborgd moet zijn in de (project)organisatie en doelstellingen.