Als bewijs van Qmusic’s nieuwe positionering You Make Us Q, ontwikkelden we samen met contentmarketingbureau YUNE een 360-graden bewijscampagne voor het centraal zetten van onze fans met als belangrijkste doel om het marktaandeel van Qmusic te vergroten. We gingen op zoek naar een Vlogmeister, een online talent dat van Qmusic het podium krijgt om verhalen te vertellen. Hiervoor werd een online contest ingericht, met een platform waarop talent zichzelf kon aanmelden en views kon verzamelen (‘een view is een vote’). De jury, bestaande uit Qmusic dj’s en bekende influencers als Dylan Haegens en Ponkers, beoordeelden de inzendingen en koos zes finalisten. 

In een online videoserie, bestaande uit een aantal challenges, lieten de micro-influencers hun talent zien. Deze videoserie werd breed gedistribueerd en fit-to-format aangeboden op YouTube, Facebook en Instagram en werd aangejaagd door middel van een integratie met de radioprogramma’s, social advertenties, een TVC en met behulp van shout-outs van grote influencers. De campagne leverde veel impact op; veel (social) videoviews, een hoog interactieratio, organisch bereik en… de gewenste groei in marktaandeel. Winnaar Mike kreeg een contract bij Qmusic.

Als Content Manager was ik vanuit Qmusic (mede)verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, en verantwoordelijk voor de contentstrategie en online- en social strategie.

Samen met: collega’s Qmusic, YUNE, Lab22, Gillz, Mindshare